Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen:

Ons Fruit

  • Waar komt ons fruit vandaan? Bij Fruit van Joost zetten we in op zoveel mogelijk producten uit eigen land. We onderhouden directe samenwerkingen met lokale telers, zoals de familie Vlooswijk uit Montfoort, die met liefde hun eigen boomgaard beheren. Daarnaast halen we verse eieren uit Stolwijk en heerlijke jam van Ann  Onze toewijding aan lokale leveranciers betekent niet dat al ons fruit binnen Nederland kan worden geoogst. Ik bezoek regelmatig de telers om de actuele oogst te bekijken, en uiteraard voldoen al onze leveranciers aan de vereiste keurmerken.
  • Waarom variëren onze prijzen? De prijzen het  fruit fluctueert gedurende het seizoen. Soms zien ben ik genoodzaakt de prijzen aan te passen, zowel naar boven als naar beneden. Voor de meest actuele prijzen is het raadzaam onze website in de gaten te houden.
  • Niet tevreden met je fruit? Laat het mij alsjeblieft weten. Op die manier kan ik je feedback delen met de telers en je indien nodig op de hoogte brengen van eventuele problemen. En onthoud, in geval van ontevredenheid geldt onze 100% versheidsgarantie. Bij de eerstvolgende levering ontvang je kosteloos extra groenten en fruit.

Jouw Fruit:

  • Wat zijn je bezorgdagen? Elke twee weken tour ik door Nederland om jouw bestelling persoonlijk af te leveren. Dit doen ik gratis. De exacte bezorgroute vind je bij de locaties (link). Wil je op andere dagen geleverd worden? Dat kan, maar dan verzenden we je bestelling per post en brengen we extra verzendkosten in rekening.
  • Kan je ook Fruit van Joost bij ons bezorgen? In principe bezorgen we door heel Nederland. Elke 14 dagen maak ik een rondje door het land en lever ik gratis. De bezorgdagen per locatie vind je onder locaties.
  • Bestellen buiten ons bezorgingsgebied? Absoluut! We zorgen ervoor dat jouw fruit via de post bij je thuis worden afgeleverd. In dat geval worden er extra verzendkosten in rekening gebracht.
  • Kan je leveringen tijdelijk stopzetten? Zeker, want je hebt bij Fruit van Joost geen vast abonnement. Laat het ons gewoon even weten via ons contactformulier (link), en we passen je bestelling aan.
  • Wisselen van verschillende bestellingen fruit? Bij Fruit van Joost heb je geen abonnement, dus je kunt per keer je bestelling plaatsen in de winkel (link). Graag 24 uur (op werkdagen) voor de bezorging. Anders kan ik niet 100% garanderen dat ik het als bestelling kan meenemen. We luisteren graag naar jouw wensen, dus geef ze door!
  • Wat mag ik doen met het verpakkingsmateriaal? Wij werken graag zo duurzaam mogelijk en zijn tegen verspilling. De rode netjes mag je retour geven dan worden ze opnieuw gevuld voor de volgende bestelling. Ook de dozen en houtenkistjes mag je retour geven. Deze proberen we ook zoveel mogelijk in te zetten voor hergebruik en waar dit niet nodig is gaan ze naar een papiercontainer met een goed doel.

Heb je nog een andere vraag? laat het ons weten via het contactformulier. We helpen je graag verder.